Mgr. Anna Antonová
- učitelka na 2. stupni ZŠ Ing. M. Plesingera-Božinova, Neratovice
- praxe 13 let
- pilotující učitelka učebnic pro 2.st. ZŠ Hejného metody
- certifikovaná lektorka Hejného metody pro 2. st. ZŠ
medailon:
Moje cesta k Hejného metodě se spustila ve chvíli, kdy Jitka Michnová začala v první třídě učit mou dceru. Jako učitelka matematiky pro 2. stupeň jsem přece věděla, jak se matematika učí a velice přesně jsem věděla, že rozhodně ne tak, jak to předvádí učitelka mé dcery. Naše Ráďa totiž byla mezi žáky pilotní třídy, kterou Jitka vedla. Vůbec se mi nelíbilo, co se v té třídě děje. Zlom u mě nastal ve chvíli, kdy jsem se doma připravovala na osmáky a naše Ráďa, ač ve čtvrté třídě, mi všechny připravené úlohy vyřešila. Celá věc mě začala zajímat. Následovalo několik let, kdy jsme s Jitkou diskutovaly o matematice všude, kde se jen dalo. Na dozorech, v šatnách, u ní doma, u mě doma apod. Nezůstávalo jen u diskusí, řadu věcí jsem zkoušela se svými žáky.
Jitka mezitím odvedla pilotní třídu, která jen tak mimochodem uspěla v matematické olympiádě, Pythagoriádě, Logické olympiádě, Cvrčky a Klokánky nevyjímaje. I v mých hodinách začalo docházet ke změnám. Matematika začala děti bavit. Dokázaly řešit pro mě nečekané, přicházet na nové řešitelské postupy, věcně argumentovat, ba dokonce úlohy tvořit, přesně definovat zadání, spolupracovat a pouštět se do opravdu nadstandardních výzev. A co víc, i slabí žáci si přicházeli na své a posouvali se dál. Když následně přišla nabídka pilotovat učebnice pro 2. stupeň, nezaváhala jsem. Dnes jsem již metodě propadla zcela. Mám proučený celý druhý stupeň a vím, že o své žáky nemusím mít dál obavy. Učit jinak už bych nechtěla ani neuměla. Není snad tento příběh spolehlivá reklama?